تركيا المسافرون العرب

أكتشف العالم بين يديك المسافرون العرب أكبر موقع سياحي في الخليج و الوطن العربي ، يحتوى على أكبر محتوى سياحي 350 ألف استفسار و نصائح عن السفر و السياحة, 50 ألف تقرير سياحي للمسافرون العرب حول العالم و أكثر من 50 ألف من الاماكن السياحية و انشطة وفعاليات سياحية ومراكز تسوق وفنادق، المسافرون العرب هو دليل المسافر العربي قبل السفر و اثناء الرحلة. artravelers.com ..
كشاف سعودي
26-03-2022 - 11:57 am
  1. derse, k yâmet günü efaat m ona vâcip olur.”

  2. K ymetli Müslüman Karde !

  3. ( إلى غسق الليل ) k sm ndan kas t ise; ak am ve yats namazlar d r.

  4. Azîz karde im!

  5. demesi sünnettir.

  6. Zirâ Allah-azze ve celle-namaz konusunda öyle buyurmaktad r:

  7. Ey müslüman karde !

  8. أشهد أن لا إله إلا الله … أشهد أن لا إله إلا الله …

  9. الله أكبر…

  10. Ey Müslüman Karde !

  11. K ymetli Müslüman Karde !

  12. ( ما يريد الله ليجعل عليكم من حرج )

  13. "Namaz benim k ld m ekilde k l n."

  14. K ymetli Müslüman Karde !

  15. Bu duây okuduktan sonra, içinden öyle de:

  16. ( أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحم الرحيم )

  17. ( سبحان ربي العظيم )

  18. Ard ndan da u duâlar okursun:

  19. السلام عليكم ورحمة الله، السلام عليكم ورحمة الله

  20. اللهم أنت السلام ومنك السلام تباركت يا ذا الجلال والإكرام

  21. dedikten sonra, yüzünü cemaate döner ve öyle duâ eder:

  22. K ymetli Müslüman Karde !


لمحبي الخير والدعوة إلى الله هذه صفة الوضوء والصلاة باللغة التركية أخذتها من موقع لمكتب الجاليات اطبعها في ورق صغيرة 10*10 مثلا ووزعها على المسلمين هناك
وتذكر ( لأن يهدي الله رجلا واحدا على يديك خير لك من حمر التعم ) وأن حسناته إذا طبقها في ميزانك بإذن الله
HZ.PEYGAMBER-sallallahu aleyhi ve sellem-’ N SÜNNET NE GÖRE NAMAZIN KILINI I:
Hz. Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem- buyuruyor ki: “Her kim, ezân i itir, ard ndan da:
اللهم رب هذه الدعوة التامة والصلاة القائمة، آت محمداً الوسيلة والفضيلة، وابعثه اللهم مقاماً محموداً الذي وعدته

derse, k yâmet günü efaat m ona vâcip olur.”

K ymetli Müslüman Karde !

Allah-azze ve celle-, dîn ve dünya i lerinde seni muvaffak eylesin.Bilmelisin ki ezân, namaz vaktinin girdi ini ilân eden bir vesîledir.Vaktin girmesi, namaz n artlar ndand r. Dolay s yla vakti girmeden namaz k lmak asla câiz de ildir.Ayr ca, namaz bilinen vaktinden sonra k lmak sûretiyle geciktirmek de câiz de ildir.
Öyleyse azîz karde im!
Ezân i itti inde müezzinin dedi inin ayn s n tekrar etmelisin.
Ancak ( حي على الصلاة و حي على الفلاح ) k sm n i itti inde öyle demelisin:
لا حول ولا قوة إلا بالله ) (
Çünkü Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-’den bize bu ekilde bildirilmi tir.
K ymetli Müslüman Karde !
Namaz n ne oldu unu biliyor musun?
Hiç üphesiz ki namaz, slâm n ikinci rüknüdür.Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-’in u sözüne kulak verir misin azîz karde im!
"بني الإسلام على خمسٍ:شهادة أن لا إله إلا الله وأن محمداً رسول الله، و إقامِ الصلاة، وإيتاء الزكاة، وصيامِ رمضان، وحجِّ البيت لمن استطاع إليه سبيلاً."
“ slâm, be esâs üzerine binâ olunmu tur:Allah’tan ba ka hakk yla ibâdet edilecek hiçbir ilâh n olmad na ve Muhammed-sallallahu aleyhi ve sellem-’in Allah’ n elçisi oldu una ehâdet etmek, namaz gere i gibi k lmak, zekât hakedene vermek, Ramazan orucunu tutmak ve gitmeye yol bulunca haccetmek.”
âyet bunu bilirsen, Allah-azze ve celle-’nin gece ve gündüz olmak üzere belirli vakitlerde sana be vakit namaz farz k lm oldu unu bilmelisin.Allah-azze ve celle- bu konuda öyle buyurmaktad r:
أقم الصلاة لدلوك الشمس إلى غسق الليل وقرآن الفجر إن قرآن الفجر كان مشهوداً الإسراء:78
"Güne in, ö le vakti zevâlinden, gecenin karanl na kadar (ö le, ikindi, ak am ve yats vakitlerinde) namaz tam olarak k l.Sabah namaz n da k raat n uzatarak k l.Zirâ sabah namaz nda okunan Kur'an dinlemek için gece ve gündüz melekleri haz r bulunurlar."
Bu âyet-i kerîme, bizlere namaz n vakitlerini aç klamaktad r.
Zirâ âyette geçen ( أقم الصلاة لدلوك الشمس ) k sm ndan kas t; ö le ve ikindi namazlar ,

( إلى غسق الليل ) k sm ndan kas t ise; ak am ve yats namazlar d r.

Azîz karde im!

Hiç üphesiz ki Allah-azze ve celle- her müslümana, gece ve gündüz olmak üzere günde be vakit namaz k lmas n farz k lm t r.Bu namazlar için de belirli vakitler tâyin ederek müslümanlar n namazlar n bu vakitlerde k lmalar n emretmi tir. Allah-azze ve celle-bu konuda öyle buyurmaktad r:
إن الصلاة كانت على المؤمنين كتاباً موقوتاً النساء:103
"Çünkü namaz, mü'minlerin üzerine belirli vakitlerde farz k l nm t r."
Allah-azze ve celle-namaz , vakti ç kana kadar geciktiren kimseyi Kur'anda yererek öyle buyurmu tur:
فخلف من بعدهم خلف أضاعوا الصلاة واتبعوا الشهوات فسوف يلقون غيّاً مريم: 59
"Kendilerine nimet verilenlerden sonra kötü bir nesil geldi ki,namaz vaktinde k lmay p geciktirerek ehvetlerine uydular.Bundan dolay da onlar cehennemde gayyay boylayacaklard r."
Sahâbe-i Kirâm, (أضاعوا الصلاة ) k sm n "vaktinde k lmayarak geciktirdiler" anlam nda tefsir etmi lerdir.
Her kim, namaz vaktinden önce k larsa, namaz sahih olmaz.Vaktinden birkaç sâniye önce bile k lsa geçerli de ildir.Çünkü Allah-azze ve celle-namaz için belirli bir vakit tâyin etmi tir.Bundan dolay Cebrâil-aleyhisselâm-, Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-'e iki gün namazlarda imaml k yapm t r.Birinci gün, namazlar ilk vaktinde namaz k ld rm , ikinci gün ise namazlar son vaktinde k ld rm , ard ndan Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-'e öyle demi tir:"Ey Muhammed!Namaz, bu iki vakit aras ndad r." Yâni bu iki vakitte edâ edilir.
Bu olay, vaktinden önce namaz k lan n, namaz Allah' n emretti i gibi k lmad ndan dolay namaz n n geçersiz oldu una delâlet etmektedir.Bir kimse böyle namaz k lmaya devam ederse, kendisine bunun hükmünün namaz n k lmayan kimsenin hükmü gibi namaz n k lmam say ld n söyleriz.
Namaz, dînin dire idir.Kelime-i ehâdetten sonra slâm dîninin en önemli rüknüdür.Dolay s yla ey k ymetli müslüman;namaz gere i gibi k lman, emânete riâyet ederek, hu u ve ihlasla edâ etmen gerekir.
( وما أمروا إلا ليعبدوا الله مخلصين له الدين حنفاء ويقيموا الصلاة ويؤتوا الزكاة وذلك دين القيمة ) البينة: 5
"-Di er bütün semâvî dînlerde insanlar- irkten îmâna meylederek yaln z- ca Allah'a ibâdet etmek, namaz dosdo ru k lmak ve zekât vermekle emrolundular. te dosdo ru dîn budur.O dîn de slâm'd r."
K ymetli Müslüman Karde !
K yâmet günü ilk önce hangi eyden hesâba çekilece ini biliyor musun?
O halde, Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-'in u sözüne kulak verir misin?
(أول ما يحاسب عليه العبد يوم القيامة الصلاة، فإن صلحت صلح سائر عمله،وإن فسدت فسد سائر عمله) رواه الطبراني
"Kulun, k yâmet günü hesâba çekilece i ilk ey namazd r.E er namaz düzgün olursa, di er amelleri de düzgün olur.Yok e er namaz düzgün de il de bozuk olursa, di er amelleri de bozuk olur."
Namaz, Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-'in vefat ndan önce yapt son vasiyetidir.Ümmü Seleme vâlidemizden rivâyet olundu una göre-Allah ondan râz olsun- o öyle der:
" كان من آخر وصايا رسول الله :الصلاة. … الصلاة و ما ملكت أيمانكم " رواه أحمد
"Rasûlullah-sallallahu aleyhi ve sellem-'in yapt son vasiyet namazd .Zira öyle o buyurmu tu:Namaza, namaza ve elinizin alt ndakilere çok dikkat edin."
Hiç üphesiz ki Allah-azze ve celle- namazlar n vakitlerinde edâ eden mü'minleri methetmi ve onlar nimetler yurdu olan cennetlerin vârisleri k ld n belirterek öyle buyurmu tur:
(قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ * الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ * وَالَّذِينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ * وَالَّذِينَ هُمْ لِلزَّكَاةِ فَاعِلُونَ * وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ * إِلَّا عَلَى أَزْوَاجِهِمْ أوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُهُمْ فَإِنَّهُمْ غَيْرُ مَلُومِينَ * فَمَنِ ابْتَغَى وَرَاء ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْعَادُونَ * وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ * وَالَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَوَاتِهِمْ يُحَافِظُونَ * أُوْلَئِكَ هُمُ الْوَارِثُونَ * الَّذِينَ يَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ) سورة المؤمنون ( 1 – 11 )
“Allah’a îmân edenler, gerçekten kurtulu a ermi lerdir.Onlar ki, namazlar nda hu u içerisindedirler.Onlar ki, bât l söz ve fiilden tamamen yüz çevirir, ona iltifat etmez, onunla me gul dahi olmazlar.Onlar ki, nefislerini Allah’a itaatle temizlerler.Onlar ki, Allah’ n haram k ld zinâ, e cinsellik ve benzeri her türlü fuh iyattan rzlar n korurlar.Ancak e leri ve ellerinin alt ndaki câriyeleri bundan müstesnâd r.Bunlarla bulunduklar ili kilerden dolay k nanmazlar.Her kim e i veya câriyesinden ba kas yla tatmin olmaya bir yol ararsa, onlar Allah’ n helâl ve haram s n r n çi neyenlerdir.Onlar ki, emânetlerine riâyet ederler ve sözlerini yerine getirirler.Onlar ki, namazlar n artlar na, erkân na ve vâciplerine riâyet ederek vakitlerinde k larlar. te cennete vâris olacak olan mü’minler bunlard r.Cennetin en yükse i ile ortas ndaki makamlara vâris olacak ve orada ebedî kalacak olanlar bunlard r.”
Allah-azze ve celle-, mü'minlerin özellikleriyle ahlâk n zikrederken onlar övme ve onlara senâda bulunma makam nda zikretmi , kâfir ve münâf klar n ahlâk n ise onlar yerme ve kötüleme makam nda zikretmi tir.
Birinci makam:Mü'minlere övgü ve onlara senâda bulunma makam d r ki Allah-azze ve celle-, bu güzel ahlak ve hasletleri almam z te vik etmektedir.
kinci makam ise;Kâfir ve münâf klar yerme ve kötüleme makam d r ki Allah-azze ve celle- onlar n ahlâk yla ahlaklanmam z iddetle yasaklamaktad r.
Yukar daki âyetlerde Allah-azze ve celle-, îmân edenlerin birçok hasletlerini zikretmi , bu hasletlere namazla ba lam ve yine namazla son vermi tir.
Zirâ 1. Ve 2. âyetlerde öyle buyurmu tur:
“Allah’a îmân edenler, gerçekten kurtulu a ermi lerdir.Onlar ki, namazlar nda hu u içerisin- dedirler."
Ard ndan mü'minlerin methedilen amellerini yine namazla bitirerek öyle buyurmu tur:
"Onlar ki, namazlar n artlar na, erkân na ve vâciplerine riâyet ederek vakitlerinde k larlar. te cennete vâris olacak olan mü’minler bunlard r.Cennetin en yükse i ile ortas ndaki makamlara vâris olacak ve orada ebedî kalacak olanlar bunlard r.”
Bu hasletlerin aras nda zikredilen hasletler de güzeldir.Ancak bu hasletlerin en yücesi namazlar n k lmalar d r.
Allah-azze ve celle-, birinci âyette mü'minleri namazlar nda hu u içerisinde olmakla nitelendirmi tir. Hu udan kas t;namaz nda kalben Allah'a yönelmektir ki bunun anlam ; namaz k lan kimsenin, namaz k larken gerçekten Allah' n huzurunda oldu unu ve Rabbine seslendi ini bilmesidir.Dolay s yla mü'min, namaz nda yapt zikir ve duâla- r yla, anlam n dü ünerek okudu u k raat yla Allah'a yönelerek hu u duymas ve yaradan na boyun e mesi gerekir.
Hiç üphesiz ki hu u; tesiri di er âzâlarda görülen kalbî bir ameldir.Dolay s yla namaz k lan bir kimse, yaln z ba na k l yorsa okudu u k raat , imama uymu ve imam aç ktan okuyorsa, imam n k raat n iyice dü ünerek dinlemesi, rükûya vard nda rükûda okunan duâlar anlam n dü ünerek namaz k lmas gerekir.
Örne in rükûdayken iki defa: (سبحان ربي العظيم ) ard ndan ( الملك القدوس سبحان ), rükûdan do rulduktan sonra da:
( ربنا لك الحمد ملء السماوات وملء الأرض وملء ما شئت من شيء بعد أهل الثناء والمجد أحق ما قال العبد وكلنا لك عبد )

demesi sünnettir.

Secde etti inde, üç defa: ( سبحان ربي الأعلى ) diyerek bu sözün anlam n iyice dü ünmesi, bu sözün kendisinin îmân na delâlet etti ini, zira yücelerek ar a istivâ etti ini, ayn ekilde iki secde aras nda, ilk ve son te ehhütteki duâ ve zikirleri iyice dü ünmesi do-lay s yla namaz n n tamam n dü ünerek k lmas mümin için bir ö üt ve hat rlatmad r.

Zirâ Allah-azze ve celle-namaz konusunda öyle buyurmaktad r:

العنكبوت: 45 و أقم الصلاة إن الصلاة تنهى عن الفحشاء والمنكر ولذكر الله أكبر
"Namaz dosdo ru k l.Namaz, sahibini günah i lemekten ve çirkinliklere dü mekten al kor.Zirâ rükün ve artlar na göre namaz k lan kimsenin kalbi nurlan r.Îmân artar.Hay r i lemek için istek ve arzusu güçlenir. er ve kötülük i leme arzu ve iste i yok olur.Namazda Allah' anmak her eyden daha büyük ve üstündür."
Mü'min, namaz n devaml olarak vaktinde ve cemaatle k lar. Namaz n ,güzel bir ekilde abdest ald ktan sonra, Allah'a itaatle de erlendirmek için camide cemaatle k lar.Yine mü'min, namaz n n sünnetleriyle birlikte âdâb na riâyet ederek k lar ki k ld namaz Allah' n izniyle kendisine faydal ve di er âzalar nda etkisini göstersin.
Hiç üphesiz ki Allah-azze ve celle-,namazlar n vaktinde k lmay p tembellik gösterenleri Kur'an nda k nayarak öyle buyurmu tur:
( إِنَّ الْمُنَافِقِينَ يُخَادِعُونَ اللّهَ وَهُوَ خَادِعُهُمْ وَإِذَا قَامُواْ إِلَى الصَّلاَةِ قَامُواْ كُسَالَى يُرَآؤُونَ النَّاسَ وَلاَ يَذْكُرُونَ اللّهَ إِلاَّ قَلِيلاً * مُّذَبْذَبِينَ بَيْنَ ذَلِكَ لاَ إِلَى هَؤُلاء وَلاَ إِلَى هَؤُلاء وَمَن يُضْلِلِ اللّهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ سَبِيلاً )
“Münâf klar (zanlar nca) Allâh’ kand rmaya çal rlar.Halbuki Allâh, onlar n hilelerini ba lar na geçirir.Onlar namaza kalkt klar zaman, ü enerek kalkarlar.Namazlar yla insanlara gösteri yaparlar.Allâh’ da pek az anarlar.O münâf klar,küfürle imân aras nda a k n bir ekilde bocalamaktad rlar.Ne mü’minlere ne de kafirlere ba l d rlar. Allâh, kimin kalbini imandan sapt r rsa -hidâyetten al koyarsa- art k ona, bir kurtulu yolu bulamazs n”
Yine, Allah-azze ve celle-rasûlüne ve ona inanlara, âile efrâd na namaz k lmalar n emretmelerini emrederek öyle buyurmu tur:
وأمر أهلك بالصلاة واصطبر عليها لا نسألك رزقاً نحن نرزقك والعاقبة للتقوى طه : 132
"-Ey Muhammed- ehline namaz k lmalar n emret.Kendin de onu edâ etmede sabret.Senden r z k istemiyoruz.Bilakis biz sana r z k veriyoruz. Dünya ve âhirette hay rl son, takvâ ehlinindir."
Buâyet-i kerîmede Allah-azze ve celle- rasûlüne namaz hususunda gereken önemi göstermesini, ehlini namaz için uykudan uyand rmas n , namaz için onlar uyar p onlara namazlar n k lmalar n ,namaz n en önemli ve en büyük hedefleri olmas gerekti ini söylemesini emretmi tir.
Peygamberimiz-sallallahu aleyhi ve sellem- de evlâtlar m za yedi ya na eri ince namaz k lmalar n emretmemizi söyleyerek öyle buyurmu tur:
( مروا أولادكم بالصلاة وهم أبناء سبع سنين واضربوهم عليها وهم أبناء عشر ) رواه أبو داود
"Evlâtlar n za, yedi ya na bast klar nda namaz k lmalar n emredin.On ya na bast klar nda hala namaz k lm yorlarsa onlara vurun."
Ba ka bir hadîs-i erifte ise:"Evlâtlar n za, yedi ya na bast klar nda namaz k lmalar n emredin.On ya na bast klar nda hala namaz k lm yorlarsa onlara vurun ve yataklar n ay r n."
Çünkü çocuklar, hay r ve hidâyet üzere yeti irlerse, namaza gereken önemi verir bir hale gelir ve namaz severler.Câmiden ve namazdan uzak bir halde yeti irlerse, câmiden ve namazdan nefret eder ve namaz sevmezler.Bundan dolay babaya dü en görev;Allah'tan korkup e ine, k z ev erkekevlâtlar na namaz k lmalar n emretmesi gerekir.Tabii ki onlara namaz emretmeden önce kendisi onlara örnek olarak her vakitte câmiye gitmelidir ki evlâtlar kendisini örnek alarak câmiye gidebilsinler.E er çocuklar küçük ya ta câmiye götürüp getirirse, çocuklar câmiye al r ve câmiyi severler.Böylece çocuklar Allah' n r zâs na uygun olarak yeti irler.Onun için her baba Allah'tan korksun ve evlâtlar na iyili i emredip kötülükten nehyetsin.Hiç üphesiz ki evlâtlara namaz k lmala- r n emredip onlar namaza te vik etmek, iyili i emredip kötülükten nehyetmenin en büyü üdür. Dolay s yla aram zda yeti en gençler, babalar n n al t rd hal üzere yeti irler.O halde ey babalar! Evlâtlar n z namaza al t r n, onlara namaz sevdirin ve kalplerine namaz sevgisini a lay n.

Ey müslüman karde !

yi bilmelisin ki namaz n fazîleti çok büyüktür. Abdullah b.Mesud'dan-Allah ondan râz olsun- rivâyet olundu una göre, o öyle der:"Rasûlullah-sallallahu aleyhi ve sellem-'e amellerin hangisi daha fazîletlidir? diye sordum.Rasûlullah-sallallahu aleyhi ve sellem-:'Vaktinde k l nan namazd r' buyurdu."
الله أكبر …الله أكبر… الله أكبر.
K ymetli müslüman karde !
Namaz,insan her türlü fuh iyat ve kötülükten al kor.Allah-azze ve celle- bu hususta öyle buyurmaktad r:
اتل ما أوحي إليك من الكتاب و أقم الصلاة إن الصلاة تنهى عن الفحشاء والمنكر ولذكر الله أكبر والله يعلم ما تصنعون العنكبوت: 45
"-Ey Muhammed-Sana indirilen bu Kur'andan oku ve onunla amel et. Namaz da dosdo ru k l.Zirâ Namaz, sahibini günah i lemekten ve çirkin- liklere dü mekten al kor.Rükün ve artlar na göre namaz k lan kimsenin kalbi nurlan r.Îmân artar.Hay r i lemek için istek ve arzusu güçlenir. er ve kötülük i leme arzu ve iste i yok olur.Namazda Allah' anmak her eyden daha büyük ve üstündür.Allah, yapmakta oldu unuz hay r ve er ne varsa hepsini bilir."
K ymetli Müslüman Karde !
Bilmelisin ki namaz, günahlar silip götürür.Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem- bu hususta öyle buyurmaktad r:
"أرأيتم لو أن نهراً بباب أحدكم يغتسل منه كل يوم خمس مرات هل يبقى من درنه شيء؟ قالوا:لا يا رسول الله. قال:فذلك مثل الصلوات الخمس، يمحو الله بهن الخطايا." رواه مسلم
"Sizden birinizin kap s n n önünden bir nehir akm olsa ve o nehirde günde be defa y kansa, onda kirden bir ey kal r m ? diye sordu.
Sahâbe:'Hay r,Ey Allah' n Rasûlü'dediler.Rasûlullah-sallallahu aleyhi ve sellem-: te bunun benzeri, günde be defa k l nan be vakit namazd r.Allah-azze ve celle-k l nan o be vakit namazlar sebebiyle i lenen günahlar siler."
Ey k ymetli K,karde !
Bilmelisin ki namaz, i lenen günahlara keffârettir. Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem- bu hususta öyle buyurmaktad r:
"الصلوات الخمس والجمعة إلى الجمعة ورمضان إلى رمضان مكفرات ما بينهن إذا اجتنبت الكبائر." رواه مسلم
"Be vakit farz namaz, iki cuma namaz ile iki ramazan orucu, büyük günahlardan kaç n ld takdirde bunlar n aras nda i lenen küçük günahlara keffârettir."

أشهد أن لا إله إلا الله … أشهد أن لا إله إلا الله …

Namaz, dünya ve âhirette sahibi için bir nûrdur.Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem- bu hususta öyle buyurmaktad r:"Namaz, nûrdur."
Ba ka bir hadiste Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem- bu hususta öyle buyurmaktad r:"Câmiye namaz k lmak için karanl klarda gidip gelenleri k yâmet günü tam bir nûr içerisinde olduklar n müjdele."
Allah-azze ve celle- de bu konuda öyle buyurmaktad r:"Muhammed, Allah' n elçisidir.Onun dîninde beraber olanlar kâfirlere kar çetin, kendi arala- r nda ise birbirlerine merhametlidirler.Onlar namazlar nda Allah'a rükûya var rken ve secde ederken görürsün.Allah'tan, kendilerinden râz olmas n ve kendilerine lütûf ve ihsanda bulunarak cennete girdirmelerini ümit ederler.Onlar n Allah'a itaatkâr olduklar n n alameti; yüzlerindeki secde izinden bellidir.Bu, onlar n Tevrat'taki vas flar d r. ncil'deki vas flar ise öyledir:Onlar, filizini yar p ç karm , gittikçe de dallar ço alarak kuv- vetlenmi , gövdesi üzerine dikilmi görünü ü güzel bir ekine benzer ki bu ekicilerin ho una gider.Allah, böylece onlar n (mü'minlerin) say lar n ço altmak ve görünü lerini güzelle tirmek sûretiyle kâfirleri öfkelendirir. Allah, onlardan Allah'a ve rasûlüne îmân edip, emrettiklerini yerine getiren ve yasaklad klar ndan da kaç nanlara günahlar n n ba lanmas n ve bitip tükenmek bilmeyen büyük bir sevâp olan cenneti vadetmi tir.Bu âyet-i kerîme,sahâbeye-Allah onlardan râz olsun-kin besleyenlerin kâfir olduk- lar na delâlet etmektedir.Çünkü sahâbeden dolay Allah' öfkelendiren, Allah' n gazab n gerektirir.Allah' n gazab n gerektirmek ise küfürdür. Ayr ca bu âyet-i kerîme, Allah' n va'dinin hak ve do ru oldu una ve Allah' n, va'dinden asla dönmeyece ine, sahâbenin yoluna tâbi olanlar n da ecirde ayn onlar gibi lütuf ve ihsana sahip olacaklar na delâlet etmektedir."
Müslüman Karde !
Allah-azze ve celle-'nin, senin derecelerini yükseltip, günahlar n silmesini istemez misin?O halde Rasûlullah-sallallahu aleyhi ve sellem-'in u sözüne kulak verir misin?
"Çokça secde et.Zira Allah için secde ettikçe, Allah da her secde için senin bir dereceni yükseltir, bir günah n da siler."

الله أكبر…

Ey Müslüman Karde !

Bilmelisin ki günahlar n ba lanmas n n sebeplerinden birisi de güzel abdest almaktir. Nitekim Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem- bu hususta öyle buyurmaktad r:"Sizden biriniz, güzelce abdest al r, ard ndan da câmiye giderse, att her sa ad m için Allah-azze ve celle- kendisine bir sevâp yazar, her att sol ad m için ise onun bir günah n siler."
Yine ba ka bir hadiste Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem- öyle buyur- maktad r:"Hiçbir müslüman güzelce abdest al r, ard ndan namaz k ls n da Allah-azze ve celle- de onun o k lm oldu u namazla k laca di er namaz n aras ndaki i leyece i günahlar ba lam olmas n."
Bunu bilirsen ey müslüman karde -Allah seni kendisine itaat etmeye iletsin- bilmelisin ki abdest, namaz n artlar ndan birisidir.Nitekim Hz.Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bu hususta öyle buyurmaktad r:"Sizden biriniz abdestini bozduktan sonra tekrar abdest almad kça Allah-azze ve celle-, onun namaz n asla kabul etmez."

K ymetli Müslüman Karde !

Abdeste gereken önemi vermen ve Allah-azze ve celle-'nin sana emretti i ekilde abdest alman gerekir.Çünkü Allah-azze ve celle- bu hususta öyle buyurmaktad r:
يا أيها الذين آمنوا إذا قمتم إلى الصلاة فاغسلوا وجوهكم وأيديكم إلى المرافق وامسحوا برؤوسكم وأرجلكم إلى الكعبين وإن كنتم جنباً فاطهروا وإن كنتم مرضى أو على سفر أو جاء أحد منكم من الغائط أو لامستم النساء فلم تجدوا ماءً فتيمموا صعيداً طيباً فامسحوا بوجوهكم وأيديكم ما يريد الله ليجعل عليكم من حرج ولكن يريد أن يطهركم وليتم نعمته عليكم لعلكم تشكرون المائدة : 6
"Ey îmân edenler!Namaz k lmak istedi inizde-abdestsiz iseniz-yüzünüzü, bileklerinizle beraber ellerinizi y kay n.Ba n z meshedin ve ayaklar n z da ayak bilek kemikleriyle birlikte y kay n.Cünüp oldu unuzda-namaz k lmadan önce-boy abdesti al n.Hasta olur veya yolculukta bulunur veya- hut sizden biriniz def'ihacet yapar veya e iyle cinsel ili kide bulunur da su bulamazsan z, ellerinizi temiz topra a vurarak onunla yüzünüzü ve ellerinizi meshedin.Allah-azze ve celle-temizlik hususunda size zorluk ç karmak istemez.Lâkin sizi tertemiz k lmak ister.Bilakis teyemmümü kolayl k ve rahmet olsun diye temizlikte suyun yerine teyemmümü size mübah k lm t r.Allah, ihsan etti i bu nimetini tamamlamak ister.Umulur ki emirlerine uyarak yasaklad klar n da kaç narak ona gere i gibi ükre- dersiniz.Çünkü size olan nimetinin kemali için teyemmüm al nmas na izin vermi tir."
Bu âyet-i kerîmede Allah-azze ve celle-namaz abdesti ile boy abdestinin nas l al nmas gerekti ini bizlere aç klam t r.Allah-azze ve celle- kendisinin emirlerini yerine getiren ve i ittiklerine itaat eden mü'min kullar na hitâben âyetin ba nda :
( يا أيها الذين آمنوا إذا قمتم إلى الصلاة)buyurmaktad r.Bundan kas t; Namaz k lmaya kalkt n zda ve namaz için haz rland n zda biliniz ki namaz n geçerli olabilmesinin bir art vard r ve namaza ba lamadan önce o art yerine getirilmesi gerekir ki o art da namaz için abdest almakt r.Nitekim Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem- de bu hususta öyle buyurmaktad r:"Namaz n anahtar ;abdesttir.Namaza giri ; iftitah tekbiridir.Namazdan ç k ise selâm iledir."
(إذا قمتم إلى الصلاة فاغسلوا وجوهكم )Allah-azze ve celle-âyeti-i kerîmenin bu bölümünde abdestin farzlar n aç klam t r.Bu farzlar n ilki; yüzü y kamakt r.Bir müslüman, abdest al rken yüzünü boy olarak, aln nda saç n bitti i yerden çenesinin alt nda sakal n n bitti i yere kadar y kar.En olarak ise sol kulaktan sa kula a kadar y kar.Bu arada a za üç defa su al p çalkalamak ve burna üç defa su çekip sümkür-mek de yüzü y kamaya girer.A za su al p çalkalamakla burna su çekip sümkürmek Kur'anda zikredilmemi , ancak Hz.Osman, Abdullah b.Zeyd ve di er sahabîlerden rivâyet edilen hadislerde oldu u gibi Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-'in sünnetinde belirtilmi tir. Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-hiçbir zaman a z n ve burnunu y kamadan abdest almam t r.
Ellerini ise dirseklerle beraber y kar.Ellerini y karken de ilk önce sa elini dirse iyle beraber üç defa y kar, ard ndan sol elini dirse iyle beraber üç defa y kar.Sonra da ba n bir defa mesheder.Çünkü Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-'den bu ekilde vârit olmu tur.Ba n üç defa meshedilmesi gerekti ine dâir Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-'den bir hadis rivâyet olunmam t r.
Ard ndan önce sa aya n , sonra da sol aya n bilek kemikleriyle beraber üçer defa y kar.Abdest azalar n kuru bir yeri kalmamas art yla iki er veya birer defa y karsa, câizdir.Abdest geçerlidir.Bu anlatt m z abdest, Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-'in alm oldu u abdesttir.
Âyet-i Kerîme'nin devam nda Allah-azze ve celle-: ( وإن كنتم جنباً فاطهروا ) buyurmaktad r.Bu bölümde Allah-azze ve celle- cünüp olan kimseye temizlenmesini emretmektedir.Abdestte oldu u gibi sadece baz azalar y kamay emretmemi , bilakis temizlenmeyi emretmi tir ki temizlik vücûdun tamam n kapsar.Cünüp kimsenin nas l y kanmas gerekti ini ise Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-'in han mlar ndan Hz.Âi e ve Meymûne'nin rivâyet ettikleri hadislerden ö reniyoruz.
( وإن كنتم على سفر أو جاء أحد منكم من الغائط )Bu bölümde Allah -azze ve celle- abdest namaz veya boy abdesti almas gerekip de su bulamayan n temiz topra a elleriyle bir defa vurarak önce ellerini, ard ndan da yüzünü meshetmek sûretiyle teyemmüm almas na izin vermi tir. Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-'in sünneti de bunu göstermektedir.Bu teyemmüm, temiz topra a elleri bir defa vurmakla al n r.Teyemmümün böyle al nd na Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-'in sünneti delâlet etmektedir.Kur'an'da teyemmüm detayl olarak zikredilmemi , Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-'in sünnetinde ise teyemmüm, sol el sa elin üzerini,ellerin içiyle de yüz meshedilecek yap ld detayl olarak izah edilmi tir.Bundan dolay teyemmüm,Allah-azze ve celle-'nin kullar na sa lad bir kolayl kt r. Bundan dolay âyetin devam nda Allah-azze ve celle- öyle buyurmu tur:

( ما يريد الله ليجعل عليكم من حرج )

Yani namaz abdestiyle boy abdesti, bize güçlük ve me akket olsun diye de ildir.Lâkin kalplerimizle bedenlerimizi temizlemek için farz k lnm t r.Bu kolay dini bize bir nimet olarak gönderdi i için Allah-azze ve celle-'ye ba nda ve sonunda hamdu senâlar olsun.
Namaz n slâm'daki önemi o kadar büyük ve fazîletli ise bize dü en görev; onu gere i gibi, Kur'an ve sünnetin bildirdi i ekilde k lmak gerekir.Zirâ Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-bu hususta öyle buyurmaktad r:
( صلوا كما رأيتموني أصلي ) رواه البخاري

"Namaz benim k ld m ekilde k l n."

K ymetli Müslüman Karde !

Ezân i ittikten sonra, cemaatle namaz edâ etmek için abdest al p câmiye gitmek için erkenden haz rl k yapmal s n.Câmiye, hu u ve sükûnet içerisinde yürüyerek git.Câmiye girerken sa aya nla gir.Ard ndan öyle duâ et:
( بسم الله والصلاة والسلام على رسول الله، اللهم افتح لي أبواب رحمتك. )
Anlam :" Allah' n ad yla.Salât ve selâm Rasûlullah'a olsun.Allah m, rahmetinin kao lar n bana aç."
Câmiye girdikten sonra, birinci safta k lmaya ve e er kâmet getirilmemi ise farzdan önce de
sünnet namaz var ise sünnetini k lmaya veya iki rekat mescidi selâmlama namaz olarak da bilinen teh yyetul-mescid namaz n k lmaya gayret et.Ard ndan, yönün k bleye gelecek ekilde otur. Kâmet getirilinceye kadar Kur'an oku ve diledi in ekilde duâ et ve Allah' zikret.
( الله أكبر الله أكبر أشهد أن لا إله إلا الله أشهد أن لا إله إلا الله أشهد أن محمداً رسول الله أشهد أن محمداً رسول الله حي على الصلاة حي على الفلاح، قد قامت الصلاة قد قامت الصلاة ، الله أكبر الله أكبر لا إله إلا الله )
Namaza kalkt n zaman kalbin ve bedeninle k bleye yönel.Çünkü k bleye yönelmek; namaz n artlar ndand r.K ble, namaz k larken nerede olursan ol bütün bedeninle, kalbinle de farz olsun sünnet olsun namaz k lmak için niyet ederek yöneldi in Kâbedir.Niyeti dilinle söylemezsin.Çünkü Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem- hiçbir zaman diliyle namaz k lmaya niyet etmemi tir. Ard ndan secde edece in yere bakarak ellerin omuz veya kulaklar n n hizâs na kadar kald r p iftitah tekbirini al.Sonra ellerini gö sünün üzerine koy.Sa elin sol elin veya bile in veyahut da sol kolun üzerine gelecek ekilde koy. ftitah tekbirinden sonra u duây okuman sünnettir:
( سبحانك اللهم وبحمدك وتبارك اسمك وتعالى جدك ولا إله غيرك )

Bu duây okuduktan sonra, içinden öyle de:

( أعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحم الرحيم )

Ard ndan, Fâtiha Sûresini oku ve sonunda âmîn de. ayet imam olarak namaz k ld r yorsan ak am, yats ve sabah namazlar nda Fâtiha ve di er zamm sûreleri aç ktan okursun.Ö le ve ikindi namazlar nda ise gizli olarak okursun.Fâtiha Sûresinden sonra Kur'an'dan kolay na gelen yeri okuyabilirsin.Tekbir almadan önce cemaate dönerek: "Saflar n z düzgün ve s k tutun" dersin. Fatiha ve zamm sûreden sonra Allahu ekber diyerek rükûya e il. ftitah tekbirini al rken ellerini omuz veya kulaklar n n hizâs na kadar kald rd n gibi rükûya e ilirken de ellerini kald r.Rükûdayken ba n s rt n n hizâs nda tut.Ellerini de parmaklar n n aras aç k olacak ekilde dizlerinin üzerine koy. Rükûda iken tam olarak mutmain olman gerekir.Ayr ca rükûdayken u duây üç defa veya daha fazla oku:

( سبحان ربي العظيم )

Ard ndan ellerini omuz veya kulaklar n n hizâs na kadar kald r p semiallahu limen hamideh diyerek rükûdan do rul. mam olarak cemaate namaz k ld r yorsan, semiallahu limen hamideh dedikten sonra, rabbenâ ve lekel-hamdu hamden kesîran tayyiben mubâraken fîh. Mil'es-semâvâti vel-ardi ve mil'e mâ beynehumâ ve mil'e mâ i'te min ba'du dersin. mama uymu isen, imam rükûdan do rulduktan ve semiallahu limen hamideh dedikten sonra, rabbenâ ve lekel-hamdu hamden kesîran tayyiben mubâraken fîh. Mil'es-semâvâti vel-ardi ve mil'e mâ beynehumâ ve mil'e mâ i'te min ba'du dersin.
Daha sonra Allahu ekber diyerek secdeye git.Secdeye giderken mümkünse önce dizlerini ard ndan da ellerini yere koy.Secdedeyken ellerinin parmaklar n birbirlerine biti ik tutarak yedi aza üzerine secde et.Bu yedi aza ; al nla burun, iki elle iki diz ve iki ayak parmaklar n içiyle birlikte iki ayakt r.
Secdedeyken kollar n yanlar ndan, karn n uyluklar ndan, uyluklar n da kaval kemiklerinden uzak tutarak biti tirmezsin.Yine ellerini yere sermezsin.Secdedeyken üç defa veya daha fazla Subhânallah dersin.Ayr ca secdedeyken bol bol duâda bulun ve Rabbinden dünya ve âhiret saâdeti dile.Ard ndan tekbir getirerek ba n secdeden kald r. ki secde aras nda sa aya n dik tutarak sol aya n n üzerine otur, ellerini de dizlerinin üzerine gelecek ekilde koy ve öyle duâ et:
Anlam : "Allah m! Beni ba la, bana merhamet eyle, bana hidâyet eyle, bana r z k ver, bana âfiyet ver, bana zenginlik ver."
ki secde aras nda bütün azâlar n yerlerine dönene kadar beklemelisin.Ard ndan Allahu Ekber diyerek ikinci secdeyi yap.Bu secdede de birinci secdede yapt klar n n ayn s n yapars n.Ard ndan kolay na gelirse dizlerine dayanarak Allahu Ekber deyip ikinci rekâta kalkars n. kinci rekâtta da birinci rekâtta yapt n gibi önce Fâtiha Sûresini ard ndan da Kur'an'dan kolay na gelen zamm sûreyi okursun.Daha sonra birinci rekâtta yapt n k yam, k raat, rükû, secde ve iki secde aras nda oturu u yapars n.K l nan namaz sabah namaz gibi iki rekâtl ise, ikinci rekât n ikinci secdesinden sonra, sa aya n dik tutarak sol aya n yat r p üzerine oturursun.Sa elini sa dizinle uylu unun, sol elini de sol dizinle uylu unun üzerine gelecek ekilde koyars n.Sa elini, i aret parma d ndaki parmaklar n toplar, kelime-i ehâdet getirirken ve duâ ederken i âret parma nla Allah' n birli ine i âret edersin.Te ehhüde oturdu unda u duây okursun:

Ard ndan da u duâlar okursun:

K l nan namaz, ak am namaz gibi üç rekâtl veya ö le, ikindi ve yats namazlar gibi dört rerkâtl ise ikinci rekât n ikinci secdesinden sonra sadece etteh yyâtuyu okur ve üçüncü rekâta Allahu Ekber diyerek ve ellerini kald rarak kalkars n. Üçüncü ve dördüncü rekâtlarda sadece Fâtiha Sûresini okur, rükû ve secdelerini yapars n.Ancak bu son oturu ta sol ayak sa aya n alt na koyars n.Sa aya n da dik tutars n. kinci oturu ta yani son te ehhütte etteh yyâtu'dan sonra yukar da okudu umuz duâlar okursun. Bu duâlar okuduktan sonra önce sa na, sonra da soluna:

السلام عليكم ورحمة الله، السلام عليكم ورحمة الله

diyerek selâm verirsin.Selâm verip namaz bitirdikten sonra, namaz k lan kimsenin, Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-'in farz namazlar n içinde ve hemen akabinde okumalar n istedi i duâ ve zikirler vard r.
Farz namazlar n hemen akabinde okunan duâlar unlard r:
Müslüman Rabbinden üç defa kendisini ba lamas n dileyerek öyle duâ eder :
أستغفر الله ، أستغفر الله ، أستغفر الله
Ard ndan :
اللهم أنت السلام ومنك السلام تباركت يا ذا الجلال والإكرام
der.Cemaate namaz k ld r yorsa,

اللهم أنت السلام ومنك السلام تباركت يا ذا الجلال والإكرام

dedikten sonra, yüzünü cemaate döner ve öyle duâ eder:

Bu duây okuduktan sonra, Âyetel-Kürsî'yi, Kul huvallahu ehad, Kul eûzu birabbil-felak ve Kul eûzu birabbin-nâs sûrelerini okur.Ancak ak am ve sabah namazlar n n farzlar ndan sonra Kul huvallahu ehad, Kul eûzu birabbil-felak ve Kul eûzu birabbin-nâs sûrelerini üçer defa okumak sünnettir.Ayr ca ak am ve sabah namazlar ndan sonra, on defa u duây okumak sünnettir:
Bu duâlar okuduktan sonra, otuz üç defa Subhânallah, otuz üç defa Elhamdulillah, otuz üç defa Allahu Ekber, yüzüncüsünde de;
der.Câmiden ç karken önce sol aya n d ar ya at ve öyle duâ et:

K ymetli Müslüman Karde !

HzçPeygamber-sallallahu aleyhi ve sellem- sünnet namazlarla vitir namaz n sürekli k lard .Bizim de Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem-'i örnek alarak bu namazlar sürekli k lmam z gerekir.Çünkü bu sünnet namazlar n Allah-azze ve celle-'nin kat nda de eri çok büyüktür.
Kudsî hadîste Allah-azze ve celle-:"Kendisine farz k ld m ibâdetlerden ba ka, kulumun nâfile ibâdetlerle bana yakla mas ndan daha sevimli bir ey yoktur.Kulum, nâfile ibâdetlerle bana yakla t kça onu severim.Onu sevince de i iten kula , gören gözü, tutan eli ve yürüyen aya olurum.Yâni onu her i inde muvaffak k lar m.Benden bir ey isterse, onu mutlaka veririm.Benden bir eyden korunmay isterse, onu mutlaka korurum." buyurmaktad r.
Bu hadîsi-i erîf, nâfile ibâdetlerin ne kadar fazîletli oldu una delâlet etmektedir.Çünkü farz namazlar n öncesi ve sonras nda k l nan sünnet namazlar, kulu Allah'a yakla t ran sebeplerdendir. Kul, farzlardan sonra nâfile ibâdetlerle Allah'a yakla t kça Allah da onu sever, onu sevince de bütün azâlar n hay rl i lerde kullanmada onu muvaffak k lar.Yâni kula , gözü, eli ve ayaklar Allah' n r zâs na uygun hareket eder.Hareketlerinin hepsi Allah yolunda hareket ederek kendisini Allah'a yakla t r r.
Bunun için her mülüman n farz namazlar n öncesi ve sonras nda sünnet namazlar da k larak ona devaml l k göstemesi gerekir.Her kim, günde on iki rekât sünnet namaz k larsa, Allah ona cennette bir kö k yapar.Ö le namaz n n farz ndan önce dört, farz ndan sonra iki rekât, ak am nama ndan sonra iki rekât, yats namaz n n farz ndan sonra iki rekât, sabah namaz n n farz ndan önce iki rekât olan sünnet namazlar sürekli k larsan, Allah-azze ve celle- de sana cennette bir kö k yapar. Ba ka bir hadîs-i erîfte Hz.Peygamber-sallallahu aleyhi ve sellem- öyle buyurmaktad r:"Her kim, ö le namaz n n farz ndan önce ve farz ndan sonra sürekli dört rekât namaz k larsa, Allah-azze ve celle- cehennemi ona haram k lar."
Her müslüman n bu nâfile namazlar devaml k larak farz namazlar ndan eksik olan n tamamlas gerekir.Çünkü k yâmet günü kulun hesâba çekilece i ilk ey; namazd r. ayet namaz do ru olursa, kul kurtulu a erer.Farz namaz eksik olursa, Allah-azze ve celle-:"Durun, bekleyin.Kulumun nâfile namaz na bak n.Nâfile namaz varsa onunla farz namaz n tamamlay n."diye emredecektir.
HZ.PEYGAMBER-sallallahu aleyhi ve sellem-’ N SÜNNET NE GÖRE NAMAZIN KILINI I:


التعليقات (8)
عبدالعزيزالماجد
عبدالعزيزالماجد
تشكر على النيه
ومجزي خير بإذن الله على المبادرة
وإن شاءالله تجد ثمرة عملك وينفع الله به..

فيــ Viano ـانو
فيــ Viano ـانو
كشاف سعودي
الله يجزاك كل خير على الجهد الطيب وبارك الله فيك .

ناويلها ياويلها
ناويلها ياويلها
بارك الله فيك وجزاك الله خير جزاك

كشاف سعودي
كشاف سعودي
وأنتم كذلك بارك الله في جهودكم
وشكرا على مروركم

zaqwsx
zaqwsx
بارك الله بك وملأ ميزانك حسنات وادخلك الجنة

classmate1
classmate1
أخي العزيز
أود إعلام الجميع أن الكيبورد لدي بالتركية وهذا يصعب علية البحث في الفتاوى المعتمدة من هيئة كبار العلماء فمن يرى أن لديه فراغ ليبحث عن فتوى لشرح الطريقة النقشبندية لتوضيح هذه الطريقة لكثير من الأئمة المحبين للسير على سنة النبي محمد عليه أفضل الصلاة والتسليم

كشاف سعودي
كشاف سعودي
  1. فلنقف مع كلام الشيخ مع ذكر المراجع التي استقى منها كما في :

  2. نماذج من عقائد النقشبنديين:

  3. وكان يتمثل بأقوالِ الحلاج ومنها هذا البيت :

  4. كفرتُ بدين الله والكفرُ واجبٌ **** لديّ وعند المسلمين قبيح

  5. ونص الدهلوي على أن نقل المرض من كرامات مشايخ هذه الطريقة.

  6. يعلمون الغيب


هذا تعريف للطريقة من موقع صيد الفوائد :
الطريقة النقشبندية
أثناء قراءتي لموسوعة أهل السنة وجدت هذا البيان عن هذه الطريقة ..
ومن أراد التوسع فأحال لكتابه

فلنقف مع كلام الشيخ مع ذكر المراجع التي استقى منها كما في :

نماذج من عقائد النقشبنديين:

يعتقد النقشبنديون عامة والأحباش خاصة أن المؤسس الأول للطريقة النقشبندية هو أبو بكر الصديق. وكان يستعمل طريقة الذكر النقشبندية بحبس النفس ولا يتنفص إلا في الصباح وكان الناس يشمون رائحة اللحم المشوي فأخبرهم النبي صلى الله عليه وسلم أن هذه الرائحة كبد أبي بكر من كثرة ذكره لله.
ويعتقدون أن من لم يسلك طرقته فهو على خطر من دينه.
ويعاملون مشايخ الطريقة الأموات معاملة الأحياء في الاستغاثة وتلقي فيوضات النور والهدى منهم ومبايعتهم وأخذ العلم عنهم ، كل ذلك وهم في قبورهم.
ويعتقدون أن الصلة بالله إنما تحصل بالتقرب إليه بوضع صورة الشيخ في مخيلة المريد وبين عينيه عند ذكر الله.
وهذه الصلة تسمى الرابطة . وهي أوثق وأعظم تأثيراً من الرابطة التي يؤديها المسلمون خمس مرات في اليوم والليلة.
ولا يقتصر شيوخ الطريقة على الإنس بل من الحيوانات شيوخ الطريقة كالفرس والهرة والفهد والنحلة والبازي. قال صاحب الرشحات: "وأما الحيوانات فلنا منهم شيوخ ، ومن شيوخنا الذين اعتمدت عليهم الفرس فإن عبادته عجيبة ، فما استطعت أن أتصف بعبادتهم" وزعم أن السالكين يرون الله بالطريقة التجلية فيرون الله في جميع الأشياء من إنسان ونباتات وحيوانات بل ويتجلى الله في شكل فرس . فالله عندهم يتشكل ويظهر بأشكال مختلفة.
بل وذكروا أن الله يصلي
وإن روح الإنسان لها شبه بالله ولذا قال الرسول صلى الله عليه وسلم: (( إن الله خلق آدم على صورته))
وفي الوقت الذي يعتقدون فيه أن الله ظل:يعتقدون أن النبي صلى الله عليه وسلم لم يكن يرى له ظل لا بالدليل ولا بالنهار لأنه نور محض
ويزعم النقشبنديون أن بهاء الدين نقشبند كان يقول للرجل "مُت" فيموت ثم يقول له "قم حياً" فيحيا مرة أخرى"

وكان يتمثل بأقوالِ الحلاج ومنها هذا البيت :

كفرتُ بدين الله والكفرُ واجبٌ **** لديّ وعند المسلمين قبيح

ويحكون أن شيخهم علمه أن يطلب المدد من كلاب الحضرة النقشبندية ويخدمهم بإخلاص وأنه اجتمع مرة بكلبِ وحرباء ، فحصل له من لقائهما بكاءً عظيماً وسمع لهما تأوهاً وحنيناً فاستلقى كل منهما على ظهره ، ورفع الكلب قوائمه الأربع إلى السماء وأخذ يدعوا الله ، وكذلك فعلت الحرباء والشيخ واقفٌ يقول: آمين ، يؤمِّنُ على دعاء الكلب والحرباء (المواهب السرمدية في مناقب النقشبندية 118-119 الأنوار القدسية في مناقب النقشبندية 130)
كرامات مشايخ الطريقة
وأن رجلاً سلَّم عليه فلم يرد عليه السلام ثم أعتذر إليه بعد ذلك بأنه كان مشغولاً بسماع كلام الله
"وحين توفي حبيب الله جان جانان النقشبندي ارتفع نصف القرآن إلى السماء ووقع في الدين فتور"
وكان الشيخ أحمد الفاروقي يقول "كثيراً ما كان يُعرجُ بي فوق العرش وأرتفع فوقه بمقدار ما بين مركز الأرض وبينه ، ورأيت مقام الإمام شاه نقشبند ... قال "وأعلم أني كلما أريد العروج يتيسر لي"
قال: "وكانت الكعبة تطوف به تشريفاً له" ويروج السيوطي لمثل هذه الأكاذيب
وكان أحد مشايخهم واسمه عبدالله الدهلوي يقول: "كما أن طلب الحلال فرض على المؤمنين كذلك ترك الحلال فرض على العارفين"
وكان الشيخ عبيدالله أحرار ميزة عجيبة فكان عنده قوة ينقل بها المرض من شخص لآخر"

ونص الدهلوي على أن نقل المرض من كرامات مشايخ هذه الطريقة.

أما الشيخ محمد المعصوم فقد كان غوثاً يستغيث به الناس ويصفونه بحضرة (القيوم) فقد سقط أحد مريديه عن فرسه في الصحراء ، قال:فاستغثت بحضرة (القيوم) فحضر بنفسه وأيقظني" ، وكذلك أشرف آخر من أتباعه على الغرق فاستغاث به فحضر في الحال وأنقذه.
وكان يغيث الناس في أقصى الأرض وهو جالس في مكانه. فقد استغاث به رجل في سفينة كانت تغرق فمد الشيخ يده وانتشل السفينة وهو في بيته أمام أصحابه الذين رأوا فجأة أن كُمّه صارت مبللة بعد أن رأوه يمدها في الهواء"
وكان الشيخ بهاء الدين نقشبند يجتمع بأرواح سلسلة المشايخ النقشبندية وأخذ العهد والولاية والتكليف منهم في المقبرة.
وتلقن الذكر الخفي من روحانية الشيخ عبدالقادر غجدواني ، وهذا ليس عجيباً فإن الروحانيات تجتمع بعد الممات وهو عالم اللاهوت الخارج عن عالم الأجسام"
وهذا يتناقض مع ما جاء في الفتاوى البزازية "من قال إن أرواح المشايخ حاضرةً تُعلم: يكفر. وقال الشيخ فخر الدين أبو سعيد عثمان الجياني: ومن ظن أن الميت يتصرف في الأمور دون الله وأعتقد بذلك فقد كفر"
قال الشيخ الكردي " وما يفعله العامة من قبيل تقبيل أعتاب الأولياء ، والتابوت الذي يجعل فوقهم فلا بأس به إن قصدوا بذلك التبرك ، ولا ينبغي الاعتراض عليهم لأنهم يعتقدون أن الفاعل والمؤثر هو الله ، وإنما يفعلون ذلك محبةً فيمن أحبهم الله تعالى"
وقال الكردي " ولما مات الشيخ بهاء الدين نقشبند بنى أتباعهُ على قبره قبة عظيمة وجعلوه مسجداً فسيحاً"
قال: "ولم يزل يستغاث بجنابه ويُكتحل بتراب أعتابه ويُلتجأ إلى أبوابهِ"
قلت-أي الشيخ دمشقية-:بهذا لعن الله ورسوله اليهود والنصارى حين اتخذوا قبور أنبيائهم وصلحائهم مسجداً.

يعلمون الغيب

والنقشبنديون يثبتون لمشايخهم العلم بالغيب في الوقت الذي نجد بعضهم يصرحون بنفي علم الله للغيب كما نقله صاحب الرشحات عن أولياء النقشبندية أنه قال: "إن الله تعالى ليس عالماً للغيب" ونسب السرهندي أصل هذا القول إلى ابن عربي.
وإما إثبات علم الغيب لأنفسهم فقد قال الدهلوي: "وللنقشبندية تصرفات عجيبة من التصرف في قولب الناس"
فمن ذلك تصرف الشيخ عبدالله الدهلوي تصرفه في باطن المريدين وإلقاء الفيوضات والأسرار في صدورهم.
ومن كراماته أيضاً أن زوجة أحد أصحاب هذا الشيخ قد مرضت ، فالتمس من حضرته أن يدعوا الله تعالى بتخفيف مرضها فلم يفعل ، فألح عليه ، فقال له: لا تبقي هذه المرأة أكثر من خمسة عشر يوماً ، وبقدرة الله تعالى توفيت يوم الخامس عشر"
ولم يكن من خاطر في قلوب الناس إلا ويطلع عليه.
وحكى الكوثري عن أبي الحسن الشاذلي أنه قال: "أطلعني الله على اللوح المحفوظ ، فلولا التأدب مع جدي رسول الله لقلت هذا سعيد وهذا شقي"
وكان الشيخ عبدالله الخاني يخبر بالأمور قبل وقوعها وكان لا يسأل أتباعه عن أحوالهم وإنما يخبرهم عنها
وخطر ببال أحد الواقفين أمام الشيخ محمد سيف الدين الفاروقي أن هذا الشيخ متكبر فعرف ما في قلبه وقال له: "تكبُّري من تكبر الحق تعالى"
أما محمد الخوجكي الأمكنكي فما من ذرة في العالم إلا وهو يمدُّها بالروحانية"
وللفائدة / استفد من هذه المواقع
http://wahat.sahara.com/archive/index.php/f-53.html

كشاف سعودي
كشاف سعودي
  1. فلنقف مع كلام الشيخ مع ذكر المراجع التي استقى منها كما في :

  2. نماذج من عقائد النقشبنديين:

  3. وكان يتمثل بأقوالِ الحلاج ومنها هذا البيت :

  4. كفرتُ بدين الله والكفرُ واجبٌ **** لديّ وعند المسلمين قبيح

  5. ونص الدهلوي على أن نقل المرض من كرامات مشايخ هذه الطريقة.

  6. يعلمون الغيب


هذا تعريف للطريقة من موقع صيد الفوائد :
الطريقة النقشبندية
أثناء قراءتي لموسوعة أهل السنة وجدت هذا البيان عن هذه الطريقة ..
ومن أراد التوسع فأحال لكتابه

فلنقف مع كلام الشيخ مع ذكر المراجع التي استقى منها كما في :

نماذج من عقائد النقشبنديين:

يعتقد النقشبنديون عامة والأحباش خاصة أن المؤسس الأول للطريقة النقشبندية هو أبو بكر الصديق. وكان يستعمل طريقة الذكر النقشبندية بحبس النفس ولا يتنفص إلا في الصباح وكان الناس يشمون رائحة اللحم المشوي فأخبرهم النبي صلى الله عليه وسلم أن هذه الرائحة كبد أبي بكر من كثرة ذكره لله.
ويعتقدون أن من لم يسلك طرقته فهو على خطر من دينه.
ويعاملون مشايخ الطريقة الأموات معاملة الأحياء في الاستغاثة وتلقي فيوضات النور والهدى منهم ومبايعتهم وأخذ العلم عنهم ، كل ذلك وهم في قبورهم.
ويعتقدون أن الصلة بالله إنما تحصل بالتقرب إليه بوضع صورة الشيخ في مخيلة المريد وبين عينيه عند ذكر الله.
وهذه الصلة تسمى الرابطة . وهي أوثق وأعظم تأثيراً من الرابطة التي يؤديها المسلمون خمس مرات في اليوم والليلة.
ولا يقتصر شيوخ الطريقة على الإنس بل من الحيوانات شيوخ الطريقة كالفرس والهرة والفهد والنحلة والبازي. قال صاحب الرشحات: "وأما الحيوانات فلنا منهم شيوخ ، ومن شيوخنا الذين اعتمدت عليهم الفرس فإن عبادته عجيبة ، فما استطعت أن أتصف بعبادتهم" وزعم أن السالكين يرون الله بالطريقة التجلية فيرون الله في جميع الأشياء من إنسان ونباتات وحيوانات بل ويتجلى الله في شكل فرس . فالله عندهم يتشكل ويظهر بأشكال مختلفة.
بل وذكروا أن الله يصلي
وإن روح الإنسان لها شبه بالله ولذا قال الرسول صلى الله عليه وسلم: (( إن الله خلق آدم على صورته))
وفي الوقت الذي يعتقدون فيه أن الله ظل:يعتقدون أن النبي صلى الله عليه وسلم لم يكن يرى له ظل لا بالدليل ولا بالنهار لأنه نور محض
ويزعم النقشبنديون أن بهاء الدين نقشبند كان يقول للرجل "مُت" فيموت ثم يقول له "قم حياً" فيحيا مرة أخرى"

وكان يتمثل بأقوالِ الحلاج ومنها هذا البيت :

كفرتُ بدين الله والكفرُ واجبٌ **** لديّ وعند المسلمين قبيح

ويحكون أن شيخهم علمه أن يطلب المدد من كلاب الحضرة النقشبندية ويخدمهم بإخلاص وأنه اجتمع مرة بكلبِ وحرباء ، فحصل له من لقائهما بكاءً عظيماً وسمع لهما تأوهاً وحنيناً فاستلقى كل منهما على ظهره ، ورفع الكلب قوائمه الأربع إلى السماء وأخذ يدعوا الله ، وكذلك فعلت الحرباء والشيخ واقفٌ يقول: آمين ، يؤمِّنُ على دعاء الكلب والحرباء (المواهب السرمدية في مناقب النقشبندية 118-119 الأنوار القدسية في مناقب النقشبندية 130)
كرامات مشايخ الطريقة
وأن رجلاً سلَّم عليه فلم يرد عليه السلام ثم أعتذر إليه بعد ذلك بأنه كان مشغولاً بسماع كلام الله
"وحين توفي حبيب الله جان جانان النقشبندي ارتفع نصف القرآن إلى السماء ووقع في الدين فتور"
وكان الشيخ أحمد الفاروقي يقول "كثيراً ما كان يُعرجُ بي فوق العرش وأرتفع فوقه بمقدار ما بين مركز الأرض وبينه ، ورأيت مقام الإمام شاه نقشبند ... قال "وأعلم أني كلما أريد العروج يتيسر لي"
قال: "وكانت الكعبة تطوف به تشريفاً له" ويروج السيوطي لمثل هذه الأكاذيب
وكان أحد مشايخهم واسمه عبدالله الدهلوي يقول: "كما أن طلب الحلال فرض على المؤمنين كذلك ترك الحلال فرض على العارفين"
وكان الشيخ عبيدالله أحرار ميزة عجيبة فكان عنده قوة ينقل بها المرض من شخص لآخر"

ونص الدهلوي على أن نقل المرض من كرامات مشايخ هذه الطريقة.

أما الشيخ محمد المعصوم فقد كان غوثاً يستغيث به الناس ويصفونه بحضرة (القيوم) فقد سقط أحد مريديه عن فرسه في الصحراء ، قال:فاستغثت بحضرة (القيوم) فحضر بنفسه وأيقظني" ، وكذلك أشرف آخر من أتباعه على الغرق فاستغاث به فحضر في الحال وأنقذه.
وكان يغيث الناس في أقصى الأرض وهو جالس في مكانه. فقد استغاث به رجل في سفينة كانت تغرق فمد الشيخ يده وانتشل السفينة وهو في بيته أمام أصحابه الذين رأوا فجأة أن كُمّه صارت مبللة بعد أن رأوه يمدها في الهواء"
وكان الشيخ بهاء الدين نقشبند يجتمع بأرواح سلسلة المشايخ النقشبندية وأخذ العهد والولاية والتكليف منهم في المقبرة.
وتلقن الذكر الخفي من روحانية الشيخ عبدالقادر غجدواني ، وهذا ليس عجيباً فإن الروحانيات تجتمع بعد الممات وهو عالم اللاهوت الخارج عن عالم الأجسام"
وهذا يتناقض مع ما جاء في الفتاوى البزازية "من قال إن أرواح المشايخ حاضرةً تُعلم: يكفر. وقال الشيخ فخر الدين أبو سعيد عثمان الجياني: ومن ظن أن الميت يتصرف في الأمور دون الله وأعتقد بذلك فقد كفر"
قال الشيخ الكردي " وما يفعله العامة من قبيل تقبيل أعتاب الأولياء ، والتابوت الذي يجعل فوقهم فلا بأس به إن قصدوا بذلك التبرك ، ولا ينبغي الاعتراض عليهم لأنهم يعتقدون أن الفاعل والمؤثر هو الله ، وإنما يفعلون ذلك محبةً فيمن أحبهم الله تعالى"
وقال الكردي " ولما مات الشيخ بهاء الدين نقشبند بنى أتباعهُ على قبره قبة عظيمة وجعلوه مسجداً فسيحاً"
قال: "ولم يزل يستغاث بجنابه ويُكتحل بتراب أعتابه ويُلتجأ إلى أبوابهِ"
قلت-أي الشيخ دمشقية-:بهذا لعن الله ورسوله اليهود والنصارى حين اتخذوا قبور أنبيائهم وصلحائهم مسجداً.

يعلمون الغيب

والنقشبنديون يثبتون لمشايخهم العلم بالغيب في الوقت الذي نجد بعضهم يصرحون بنفي علم الله للغيب كما نقله صاحب الرشحات عن أولياء النقشبندية أنه قال: "إن الله تعالى ليس عالماً للغيب" ونسب السرهندي أصل هذا القول إلى ابن عربي.
وإما إثبات علم الغيب لأنفسهم فقد قال الدهلوي: "وللنقشبندية تصرفات عجيبة من التصرف في قولب الناس"
فمن ذلك تصرف الشيخ عبدالله الدهلوي تصرفه في باطن المريدين وإلقاء الفيوضات والأسرار في صدورهم.
ومن كراماته أيضاً أن زوجة أحد أصحاب هذا الشيخ قد مرضت ، فالتمس من حضرته أن يدعوا الله تعالى بتخفيف مرضها فلم يفعل ، فألح عليه ، فقال له: لا تبقي هذه المرأة أكثر من خمسة عشر يوماً ، وبقدرة الله تعالى توفيت يوم الخامس عشر"
ولم يكن من خاطر في قلوب الناس إلا ويطلع عليه.
وحكى الكوثري عن أبي الحسن الشاذلي أنه قال: "أطلعني الله على اللوح المحفوظ ، فلولا التأدب مع جدي رسول الله لقلت هذا سعيد وهذا شقي"
وكان الشيخ عبدالله الخاني يخبر بالأمور قبل وقوعها وكان لا يسأل أتباعه عن أحوالهم وإنما يخبرهم عنها
وخطر ببال أحد الواقفين أمام الشيخ محمد سيف الدين الفاروقي أن هذا الشيخ متكبر فعرف ما في قلبه وقال له: "تكبُّري من تكبر الحق تعالى"
أما محمد الخوجكي الأمكنكي فما من ذرة في العالم إلا وهو يمدُّها بالروحانية"
وللفائدة / استفد من هذه المواقع
http://wahat.sahara.com/archive/index.php/f-53.html


خصم يصل إلى 25%